week 7 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Anouk Dalen - WaarBenJij.nu week 7 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Anouk Dalen - WaarBenJij.nu

week 7

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 Oktober 2006 | Spanje, Madrid

BUENOS TARDES!

Hoe gaat het allemaal met jullie?? Er is vast nog wel wat gebeurd dus kom maar op met de roddels en verhalen! Jullie lezen alleen maar over mijn gebeurtenissen maar ik wil ook wat van jullie horen!

Nou ik heb veel gedaan en gezien van de week dus laat ik maar eens beginnen

MAANDAG
Was een gewoon dagje naar het werk.. De ouders van Nils zijn savonds aangekomen met me pinpas!!! YES winkelen hahha.. we hadden smiddags met Ed afgesproken dat we die woensdag naar de Teide zouden gaan.

DINSDAG
Dinsdags hadden we weer spaanse les! Ik vind het echt een geweldig mooie taal en wil hier op school ook mee verder! We krijgen aan het eind van de cursus een certificaat met daarop de uren dat we les hebben gehad.. Maar ik wou deze week helemaal niet stoppen dus heb ik met haar afgesproken nog 1 keer in de week les te nemen tot dat ik terug ga na NL. Daarna hebben we heerlijk lasagna gegeten bij Ed en Femmy.

WOENSDAG
JAAAA op na de Teide! Sophie en ik werden om 9 uur opgehaald bij huis door Ed, Mark en Stephan. Eerst zijn we naar een half uurtje rijden na El Drago gegaan in Icod de las vinos. Deze ´drakenboom´is al 500 tot 600 jaar oud.
Daarna zijn we even wat wezen drinken in het plaatsje Carechico. Na wat rondkijken zagen we mooi terras. We gingen zitten en bestellen wat drinken, krijgen we toch smerige glazen!! echt goor! kijken we keer naast ons, bleek dat dat een heel ander terras was.. wij balen, want dat zag er heel schoon uit..
Nadat we snel alles hadden opgedronken en rare bekken hadden getrokken gingen we op weg na Punto de Teno. Hier komen de zee stromingen van Noord en Zuid bij elkaar en dat botst dan tegen elkaar op. Heel mooi!
Vanaf deze plek zijn we doorgereden naar de Masca! Dit is een dorpje midden in de bergen waar niemand van het bestaan af wist tot na de 2de wereldoorlog aan toe! Via een weg die van slingerend en stijl omhoog ging kwamen we aan in het dorpje, waar we heerlijk Canarisch eten hebben gehad!
Nadat onze buikjes weer vol zaten, en wat rondgelopen te hebben daar, kwamen we de ouders van Nils tegen! Zij hadden een auto gehuurd en rondgekeken! Daarna zijn we richting de Teide gegaan.. onderweg nog een paar keer gestopt om alleen al het uitzicht te bewonderen! Hoe meer je richting de Teide ging, hoe beter je het verschil kon zien qua natuur.. Bij de Masca was er volop groen, maar bij de Teide was het net een maanlandschap.. Echt heel apart! We wouden nog de Teide helemaal op met de lift, dus hup wij erheen, kwamen we aan om 16.05 bleek dat de lift maar tot 16.00 naar boven ging! dus waren we te laat! en ja hoor wie komen er na een kwartier binnengelopen? De ouders en zusje van Nils. Die waren dus ook al te laat.. Ach toen heeft Ed ze maar meteen persoonlijk uitgenodigt voor het feest van zaterdag.
We zijn nog kip wezen halen in el Tacaronte, de oude woonplaats van Ed en Femmy. Dat was heerlijk die kip!! Daarna zijn we weer thuis afgezet door Dennis..

DONDERDAG
waren Soof en ik op het werk toen Femmy kwam
en ons vroeg of we zin hadden om de nieuwe meubels in te zetten.. Ja tuurlijk hadden we daar zin in! Maar we moesten wel om elf uur klaar zijn want toen gingen we met Femmy en Dennis winkelen. Eerst na de IKEA en daarna na CortIngles (blijkbaar een hele bekende winkel net als bijenkorf). Was wel heel leuk! deze winkel had iets van 7/8 verdiepingen! ;). Na het winkelen hadden we spaanse les en heeft ED even pizza´s meegenomen!

VRIJDAG
Hadden we savonds weer spaanse les en toen we bij Ed en Femmy thuis kwamen, gingen ze net weg om uit eten te gaan.. voor ons had ze heerlijk snijboontjes met aardappelen en een gehaktbal gemaakt! Was de eerste echte keer dat ik weer Hollandse pot had! Jolyn was samen met haar ouders op vakantie in het zuiden en die hadden we dus al een week niet gesproken, had ik haar gebeld en afgesproken om beneden wat te gaan drinken.. Ik pakte de taxi naar beneden en ik kwam op Plaza de Charco en daar zag ik Nils met zijn ouders zitten.. Ben ik even heen gelopen en bij gaan zitten, en nog geen minuut later gaat me tel. Jolyn: waar ik was.. Dus kwam zij er ook bij zitten. We zaten nog niet of er reed een auto voorbij die toeterde, wij kijken was het Dennis, de zoon van Ed en Femmy. Die even hallo gezegd en ik wou weer gaan zitten zag ik opeens aan de andere kant van het terras Ed en Femmy zwaaien en roepen hahaha en ze waren er samen met de buren. Dus die zijn er uiteindelijk ook bij komen zitten haha.. Nou het feest ging nog even door, want we gingen na de Azucar! Iedereen heeft vollop gedanst en gedronken en dat was de volgende dag te merken hahah auw...

ZATERDAG
ik werd tegen 12 wakker met een hoofdpijn! Maar eigenlijk moest ik wel opschieten want er moest nog van alles gedaan worden! dus hup het bed uit, aangekleed.. kom ik beneden is alleen Jolyn er.. Sophie was al aant winkelen en Nils was bij zijn ouders.. Wouter werd wakker en Jo en ik keken hem aan.. Hij had zijn hele oog dicht zitten! Leek wel ontstoken! Uiteindelijk is hij wel meegegaan boodschappen doen maar met een grote zonnebril, want het licht deed zeer aan zijn ogen! Tijdens boodschappen doen is hij ook eerder op huis aangegaan, waar Jolyn en ik geen rekening mee hadden gehouden en dus vollop aan het inkopen doen waren! Tot het moment dat alles afgerekend was en wij zonder tassen de boodschappen mee moesten krijgen... :( slim haha. Hebben we 2 vuilniszakken gekregen en hebben we daar alles in gedaan.. Jo en ik alles na beneden gesjouwd en even gerust op terras bij Mario´s hahaha,, dat hadden we wel verdient. Nadat Jolyn had geregeld dat Ismael ons wel eens even na huis zou brengen ben ik even snel gaan winkelen met het zusje van Nils, die we tegen kwamen toen we op terras zaten. Om 5 uur hadden we feest bij Ed en Femmy thuis.. Dit was een Hollands jaren 70 Party met ja ha FRIKANDELLEN, haring en kroketten!!!! Alles wat we hier niet kunnen krijgen was er! en de muziek was ook helemaal goed haha! Daarna zijn we met een paar nog wezen stappen.. goed 5 uur lag ik in me nest..

ZONDAG
kwam ik uit bed en was alleen Nils nog thuis.. Sophie, Jolyn en wouter waren na een kappersbeurs om model te zitten voor een(achteraf een hele bekende en dure) kapper! Na een was draaien en opruimen ben ik op de bank gaan zitten en voor ik het wist sliep ik weer.. Jolyn belde me om half 4 dat ze klaar waren en dus ging ik ze ophalen.. Het is mooi geworden!! Sophie heeft langer haar gekregen en Jolyn als Victoria Beckham.. Wouters haar is nu echt kort geworden! Maar het staat ze allemaal perfect! Savonds weer even na beneden geweest om met me vriendje op msn te kunnen chatten, daarna hebben Jolyn en ik nog even op terras gezeten..

--------------------------------------------

Sophie, Jolyn Stephan en ik zijn aankomende woensdag vrij, want dat is een nationale feestdag alleen moet de rest van de jongens werken, want die zijn met een beurs bezig! Zaterdag mag ik ook op deze beurs staan om bier te tappen! Die woensdag gaan we weer wat leuks doen met Ed en Femmy!

De ouders van Stephan zijn gister aangekomen en blijven een week, en de moeder en tante van Soof komen vnvnd aan en blijven lekker twee weken!! De ouders van Nils zijn vanochtend vertrokken..


Nou mensen sorry dat het zo langdradig was maar ik moest het allemaal even vertellen!!

Tot volgende keer!

  • 30 Oktober 2006 - 18:59

    Familie Vant Zand:

    He nichtie,

    Zo te horen heb je het naar je zin, super zeg! Ik (Elise) vind het elke x weer leuk om je verhalen te lezen..
    Tot de volgende week ;)

    Groetjes, Ome Fritsie, Annie en Elise

  • 02 November 2006 - 17:38

    Ikke:

    he lekkerding van me
    tis ma goed dat je het niet met de hand hoeft te schrijven haha leuk hoor!
    hele dikke kus liefs richard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Mijn eerste reis

hallo mensen!!

dit is mijn site om jullie op de hoogte te houden van deze heerlijke stage in Tenerife!

Recente Reisverslagen:

13 December 2006

week 13

11 December 2006

week 12

30 November 2006

week 11

29 November 2006

week 10

14 November 2006

week 9
Anouk

hallo mensen!! dit is mijn site om jullie op de hoogte te houden van deze heerlijke stage in Tenerife!

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 207
Totaal aantal bezoekers 17816

Voorgaande reizen:

07 September 2006 - 20 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: