week 11 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Anouk Dalen - WaarBenJij.nu week 11 - Reisverslag uit Madrid, Spanje van Anouk Dalen - WaarBenJij.nu

week 11

Door: Anouk

Blijf op de hoogte en volg Anouk

30 November 2006 | Spanje, Madrid

Hier het berichtje over de week dat paps en mams hier waren op bezoek!

MAANDAG
Paps en mams zouden om half negen vertrekken en om half 2 landen ofzo.. Nou ik zag het niet meer zitten! STORM! Allemachtig, het waaiden knetterhard en een bewolking! Ik dacht echt dat de hele week k*tweer zou worden! We hadden hier namelijk weer eens last van een girocco achtig iets.. (zand van de Sahara) Het zag ook helemaal geel overal! Maar in ieder geval, volgens pap zouden ze aankomen in het Noord. Ik al uitgebreid zoeken op die sites om te kijken of ze optijd zouden landen, kon ik ze toch niet vinden! Wat bleek, ze kwamen aan in Zuid. :S Van Ed mocht ik wel mee naar hun huis en daar op ze wachten (ze wonen vlak bij Pez Azul). Eerst lekker NL tv gekeken terwijl Ed aan het koken was. Om ongeveer 5 uur ofzo toch maar een keer heengegaan.. En ja hoor daar stonden ze! Helemaal boven in het gebouw, te zwaaien en te schreeuwen. Moest ik maar naar boven komen! Nou ik had het hart in de keel! Ik dacht namelijk (hoopte) dat richard mee was gekomen! Ongeveer rennend die trap opgegaan, zie ik pap als eerste! Die man was zo blij om zijn dochter weer te zien dat het eerste wat hij tegen me zei was : IE STINKT NOAR KNOFLOOK! Nou naar deze lieve woorden ;) en een knuffel, was mams daar... Nadat we wat hadden gesproken enzo zijn we met zijn drieen na beneden gegaan om boodschappen te doen bij Piramydes de Martinez.. Eerst het thuisfront gebeld dat ze heel overgekomen waren en dat het warm was gna gna. Het eerste wat in de boodschappen kar lag was bier en wijn! en toen moest er toch nog maar wat brood bij.. (toch nog wat gezonds). Naar huis gegaan om alles uit te pakken en toen uiteten bij Mario´s, dus pa en ma hebben goofy (Valentin) ook ontmoet..

DINSDAG
zijn we lekker Puerto ingeweest en heb ik ze alles ongeveer laten zien! De winkeltjes en natuurlijk bijna alle terrasjes! Ook zijn we naar Jardin Botanico geweest! Dit is een park met allemaal tropische planten en bomen! Maar we moesten optijd weer terug zijn in Pez Azul want pap en mam hadden om zes uur gesprek met de reisleider en ik had spaanse les (wat trouwens steeds beter gaat).. Toen ik weer in het hotel was zijn we naar beneden gelopen Puerto in, en uiteten gegaan bij een restaurant wat in de muur zit naast zee en daar heb ik mama nog even een echt Kanarisch gerecht laten eten.. Conecho (konijn in een kanarisch sausje)super lekker en een superlocatie! Daarna zijn we nog even na gaan zitten bij een terras op de Plaza de Charco, waar het heel gezellig was, en twee mannen aan het zingen waren.. Pap en mam hadden dikke schik!

WOENSDAG
Moest ik gewoon aan het werk, dus om kwart voor negen de bus gepakt.. pa en ma kwamen ook nog even langs.. om elf uur kwamen ze aan en heb ik ze de hele winkel laten zien.. Ed en Femmy hebben ons nog meegenomen voor wat middag eten.. Broodje Pollo! (onze verslaving hier jammie jammie)
Na het eten heb ik pap en mam op de bus gezet naar Orotava (spreek uit als Orotaba) Hier hebben ze nog rondgewandelt en naar een soort museum geweest (alleen had pap de camera op me werk laten staan). Om vier uur zijn Soof en ik op de bus gestapt en die komt ook langs orotava.. Daar zijn paps en mams bij ons ingestapt.
Omdat pa deze dagen alleen maar trappetjes op en af loopt was zijn knie helemaal kapot. Daarom zijn we toen we thuis zijn gekomen ook maar dicht bij Pez Azul wezen eten!

DONDERDAG
Kwamen we uit bed en zagen we buiten dat de hele weg was afgezet! wat bleek? De koning van Spanje was even op bezoek hier! dus dat was wel even interressant! daarna zijn we weer naar beneden Puerto in geweest om eerst kaartjes te halen voor het Loro Parque, waar we de dag erna naartoe willen, zodat we niet in de rij hoeven te staan wachten. Daarna even wat gedronken en gegeten (broodje pollo :P) bij het barretje van dinsdag avond.. Nog even lekker langs zee gelopen en de boulevard en toen de taxi gepakt naar de Alcampo.. Was ik even vergeten te zeggen tegen pap dat hier ook heeel veeel kleding winkels zijn hahahah ;) Nadat mam en ik ons hebben uitgeleefd in de winkels zijn we nog even de grote supermarkt ingelopen en hebben we nog even rondgekeken.. Terug met de taxi kwamen we in de file te staan omdat dus die koning er nog was en weer de hele straat afgezet moest worden omdat meneer er langs moest met zijn gevolg.. Toen we in het hotel zaten, zagen we hem dus nog weer langs rijden.. Savonds zijn we uiteten gegaan bij een groen tentje, het eten was niet echt bijzonder en de bediening was ook niet echt geweldig maar wat een feestje daar gehad zeg! Pa ging na het eten nog even aan de Contreau en ja mam en ik konden niet achterblijven natuurlijk! In de hotelkamer zijn we nog even na gaan drinken met wijn en bier..

VRIJDAG
zijn we naar de dierentuin hier geweest Loro Parque! We konden daar ook nog naar shows, dus zijn we naar de dolfijnen, orka´s en zeehonden geweest! Was echt een heel leuk dagje! Na afloop zijn we met het Loro Parque treintje weer terug naar het centrum gegaan.. Daar nog wat rondgelopen en toen maar na de hotel kamer gegaan.. Savonds zijn we uiteten geweest bij Mario samen met Soof, anders moest ze alleen eten thuis.. We zaten er net en toen kwamen Nils en Wouter aangelopen, maar gingen even later ook weer weg.. Tijdens het eten kwamen ze weer aan.. Gingen gezellig bij ons zitten en biertje drinken! Later kwamen Jolyn en haar moeder ook nog aangelopen om wat te eten bij Mario´s.. Waar komt dit allemaal op neer: Aan het eind allemaal tafels aan elkaar geschoven gezellig met alle NLers bij elkaar gezeten!

ZATERDAG
sochtends ben ik even na huis geweest om het eten van ma te brengen en kleren weer mee terug te nemen voor NL.. Smiddags hebben we met z´n drieen terasje gepakt bij de zwembaden en zagen we tot onze schrik een vrouw weggeslagen worden bij het zwembad door een golf! Ze stond romantisch met haar man te kijken na de hoge golven :s.. We moesten optijd weer van het bier af want jaja we hadden natuurlijk weer een BARBEQUE!! Nou nu konden me ouders het eindelijk oook eens meemaken! Het was weer super gezellig en er was heerlijk eten!

ZONDAG
moesten we er vroeg uit want we gingen op stap met Soof en Nils naar Candelaria (bedevaarts oord) Nadat we de kerk en een ruzie hebben bewondert zijn we wat gaan eten en weer richting Puerto gegaan.. In Santa Cruz moesten we overstappen en omdat pap en mam wel wat wouden zien van de omgeving hebben we de bus gepakt die ook een heel gedeelte door de bergen en dorpjes ging.. 1,5 UUR in die bus gezeten!!!! Zere kont! maar je moet wat voor je ouders over hebben he :P Omdat het de laatste avond was moesten we wel weer uiteten (heb ik zo´n hekel aan ;)). Eerst had ik pa en ma even op terras gedumpt want ik moest op msn en daarna heb ik ze meegenomen naar een bodega (kanarisch huis) waar een restaurant in zit. Het was het duurste eten wat we hebben gegeten in de hele week maar het was ook verschrikkelijk lekker! Hierna hebben we een taxi gepakt om nog even wat te drinken bij een barretje vlakbij het hotel.. mama en ik aan de tia maria en pa aan het bier!

MAANDAG
Ja toen kwam het afscheid! Mam had de tranen in de ogen staan maar ik had nergens last van en pa ook niet.. tja over drie weken ben ik alweer thuis ja! Savonds toen Soof en ik K1 aan het kijken waren belde pap me op dat ze goed waren overgekomen!

Pap en mam ik vond het echt super dat jullie nog langs zijn gekomen, en dat ik kon laten zien waar ik nou woon en wat ik allemaal doe!!!!


Nou ik zie iedereen over 2 weken en 6dagen weer! Maar ik denk dat ik nog wel weer keer berichtje neerzet hoor voordat ik wegga!!

hasta luego y mucho besos!
Adios!

  • 30 November 2006 - 11:08

    Miriam:

    Zo, dat was een leuke week of niet? Veel beleefd ook... :-)

  • 30 November 2006 - 12:23

    Anouk:

    hahaha ja sorry was even fout gegaan (2x) maar hij staat er nou goed hoor!!!! ;)

    groetjes!!!!!!!!!

  • 01 December 2006 - 10:30

    Joyce:

    he zussie.
    Elke week schrijf je weer een mooi verhaal, maar ik merk ook dat ik je elke week meer mis. Kom maar gauw weer naar huis. Ik weet dat het voor jou dan pas moeilijk wordt, maar dan zijn wij er allemaal om jou op te vangen. Dikke kus van ons allemaal

  • 03 December 2006 - 17:17

    Diana:

    Heej Anouk!!
    Wat gaat die tijd toch snel he! Over twee weken ga je alweer terug naar Nederland.. Dat zal vast wel een heel raar idee zijn.. En enorm wennen! Maar dat zal wel goed komen! Nog heel veel plezier en ik spreek je gauw weer! Heb nog wat te vertellen namelijk! Hehe..
    Liefss van Diana

  • 05 December 2006 - 08:07

    Karen:

    hej noukie, nog 16 daagjes en dan weer naar hier in dit koude kikkerlandje... geniet nog ff van die laatste paar daagjes hè!!

    kuzzie

  • 10 December 2006 - 13:14

    Anneke:

    Jemig wat een leven.....waar kan ik me inschrijven? ;p
    Leuk joh!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Spanje, Madrid

Mijn eerste reis

hallo mensen!!

dit is mijn site om jullie op de hoogte te houden van deze heerlijke stage in Tenerife!

Recente Reisverslagen:

13 December 2006

week 13

11 December 2006

week 12

30 November 2006

week 11

29 November 2006

week 10

14 November 2006

week 9
Anouk

hallo mensen!! dit is mijn site om jullie op de hoogte te houden van deze heerlijke stage in Tenerife!

Actief sinds 05 Juli 2006
Verslag gelezen: 125
Totaal aantal bezoekers 17815

Voorgaande reizen:

07 September 2006 - 20 December 2006

Mijn eerste reis

Landen bezocht: